Direktlänk till inlägg 17 juni 2015

På utflyckt i Hahei

Av Kaisa Malin - 17 juni 2015 13:00

Det finns inte så många promenad-/hikingspår i Hahei, det finns bara ett. Men på det spåret så finns det tre olika stränder som man kan gå till. Så vi har spridit ut spåret på flera dagar så att vi ska ha något att gör på dagarna.


På vägen till stråken så sötte vi på lite får och getter. Kaisa kan så klart inte låta bli att stanna och kela lite med dem, varje gång vi går förbi.


 

Kliar lite bakom örat!


En av getterna hade svårt att bestämma sig om han ville kela eller inte.


Allt är sammankopplat. Man kan gå från stranden (där "vi" tränade) hela vägen till Cathedral Cove. 


Gemstone Bay

Första stoppet blev Gemstone Bay, en liten och väldigt stenig strand men om man vill vara själv är det till den här stranden man ska gå.


Kaisa försöker hitta rätt stan att sätta sig på.


 

Malin hittade en ny favorit syssla, hoppa på alla stenar. 


 


Stingray Bay

Andra stranden. Fortfarande ganska liten men mer inbjudande med sand. På kanderna är det dock en hel del stenar som man kan hoppa på hela vägen till Gemstone Bay. Och detta blev så klart dagens syselsättning.


Malin hittade sitt nya hem på stranden. Varning, väggarna kan rasa och det kan bli blött på golvet när tidvattnet kommer in. Men annars är det ett helt okej hål i väggen!


Svart sand!



Hopp och skutt.



Hoppa inte för långt ut för då kan du bli blöt om fötterna.


Kaisa tog en paus i hoppandet och njöt av solen. I bakgrunden kan man också se själva strande.


Cathedral Cove

Den största stranden sparade vi till sist. Hela sträckan har fått sitt namn från en stenformation som man måste gå igenom för att ta sig till stranden. Detta stenval kommer med tiden att rasa på grud av att jorden rör på sig. Om man har otur kan man också få en sten i huvudet när man går igenom den. Vi klarade oss ;)


På vägen till Cathedral Cove så går man igenom en minneslund från första världskriget, fullt med små kors gjorda av någon form av gräs.  


Katedralens öppning.


 

Här kan man se var det har rasat stenar.


Malin med fötterna i sanden.


 

Som vanligt i Nya Zeeland så är det så klart massor av uppförsbackar så när vi tagit oss tillbaka så blev det en paus i gräset.

 
 
Ingen bild

Kristina

24 juni 2015 13:54

Fantastiskt fina vyer. Men jag tycker Kaisa verkar lite rädd för de söta getterna... Nu har jag internet igen. Kanske vi kan höras av.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaisa Malin - 30 november 2015 07:00

Nu för första gången så har vår reseförsäkring fått en anledning att inte gälla. Vi har varit och äventyrat i en bergsklyfta. Vi vadade, hoppade, simmade, gled på rumpan och firades ned från olika klippor och höjder. Blött blev det och sjukt kul var ...

Av Kaisa Malin - 16 november 2015 06:30

Nytt jobb. Den här gången har vi lyckats hitta ett jobb på en vingård. Innan vi åkte till Nya Zeeland var det ett av våra mål att jobba på en vingård. Då trodde vi kanske att vi skulle jobba med skördandet och att vi skulle få se produktionen och eve...

Av Kaisa Malin - 2 november 2015 05:30


Medan Malin göttade sig med morsan slet en annan hårt :P 12 timmar om dagen 5 dagar i veckan hängde jag på Christchurch gator med massor med mansfolk. Inte det roligaste jag upplevt men fick iaf bra betalt. Om inte annat var jag ju fruktansvärt sny...

Av Kaisa Malin - 26 oktober 2015 03:15

Min kära mamma flög hela vägen till andra sidan jorden för att hälsa på mig. Jag hade gärna visat hela Nya Zeeland men det fanns inte tid för det på två veckor så vi fick rikta in oss på tre städer att se under tiden hon var här.   Wellington M...

Av Kaisa Malin - 12 oktober 2015 03:00


Jag och Kaisa har nu tillfälligt splittat på oss. Hon stannar kvar i Christchurch och kommer jobba i en dryg månad medan jag ska åka upp och möta upp min mamma som kommer på besök i två veckor. Men innan det har jag jobba på ett vandrahem för gratis ...

Ovido - Quiz & Flashcards