Alla inlägg den 30 maj 2015

Av Kaisa Malin - 30 maj 2015 09:15

(Skrivet av Kaisa)

 

Planen var en blöt kväll i Auckland, resultatet blev ännu en nykter kväll på Barrier. Dagen började med en tur till marknaden, dels för att det denna helg var en större marknad än vanligtvis och dels för att jag ville ha födelsdagshälsningar från la familia (mamma och pappa höll iaf sig vakna ;) ). Markanden är inte så stor så en får hitta på egna sätt att roa sig:

Miss Great Barrier!


Strike a pose with a lime!


Limepose.


Man blir aldrig för gammal för lekplatser!


Men man blir trött fortare..


Inga sura miner här inte!


Hemåt bar det och eftersom det var min födelsedag fick jag fortsätta bestämma över hur dagen skulle spenderas. ”Vissa” inblandade med myror i brallan ville spendera kvällen i en hydda och göra en lång vandring *hinthint Tess*, men jag nöjde mig med en kortare promenad längs stranden:

Pip skrek "Shot gun!", men eftersom det var min födelsedag delade hon glatt med sig :)


Leta snäckor och stenar på en strand är helt klart på topp 10 listan över favoritsysslor!


<3


Tess gjorde ett födelsedagskort i sanden :*


"I'm flying with my Tess"


Efter den ”något” blåsiga stranden vankades det mumsig middag och efterätt á americano:

Supergod vegetarisk curry!


Mumsigt vitt vin.


"Happy birthday to you"


Pumpapaj :D


Allts som allt är jag riktigt nöjd över min födelsedag, trots att det inte blev som det var tänkt. Jag fick till och med en present (en merinoullshalsduk) vid frukosten av Caity och Gerald och i Auckland vankas det utemiddag – Malin betalar :)



Sist men inte minst en sång i min ära framförd av bästa Tess ^^:

Ovido - Quiz & Flashcards