Direktlänk till inlägg 26 april 2015

På grönskande kulle

Av Kaisa Malin - 26 april 2015 01:45

Man säger att gräset alltid är grönare på andra siden men så är inte fallet här! Gräset är extremt grönt på den här sidan, både skriftligt och bildligt talat. Ibland brukar vi traska upp på en kulle bakom gården (där det även finns ett gammalt vattentorn), lägga oss på en filt, läsa (eller sova) och sola lite.


Här kommer blilderna från en av turerna upp på kullen:


   

Det var inte särskillt svårt att få bra bilder här.


Kaisas läsning.


   

Kaisa somnade..


.. och Malin läste vidare.


Lite  solning hann vi med också :)    





 
 
Ingen bild

kristina

2 maj 2015 19:41

Vilka härliga vandringar.Får lust ta ryggsäcken och bara vandra och finnas till. Ni är verkligen lyckligt lottade.
Hoppas resten av upplevelsen i landet blir lika givande.
Kramis

 
Ingen bild

Sandra

6 maj 2015 12:56

Å Jisses va ni ser ut att ha det bra! Ni kommer ju aldrig vilja komma hem :) härligt å se!

 
Ingen bild

Emmapemma

24 maj 2015 08:41

Jag önskar jag kunde ligga bredvid i gräset med en bra bok och bara ta de lugnt med er två :) massa kramar <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaisa Malin - 30 november 2015 07:00

Nu för första gången så har vår reseförsäkring fått en anledning att inte gälla. Vi har varit och äventyrat i en bergsklyfta. Vi vadade, hoppade, simmade, gled på rumpan och firades ned från olika klippor och höjder. Blött blev det och sjukt kul var ...

Av Kaisa Malin - 16 november 2015 06:30

Nytt jobb. Den här gången har vi lyckats hitta ett jobb på en vingård. Innan vi åkte till Nya Zeeland var det ett av våra mål att jobba på en vingård. Då trodde vi kanske att vi skulle jobba med skördandet och att vi skulle få se produktionen och eve...

Av Kaisa Malin - 2 november 2015 05:30


Medan Malin göttade sig med morsan slet en annan hårt :P 12 timmar om dagen 5 dagar i veckan hängde jag på Christchurch gator med massor med mansfolk. Inte det roligaste jag upplevt men fick iaf bra betalt. Om inte annat var jag ju fruktansvärt sny...

Av Kaisa Malin - 26 oktober 2015 03:15

Min kära mamma flög hela vägen till andra sidan jorden för att hälsa på mig. Jag hade gärna visat hela Nya Zeeland men det fanns inte tid för det på två veckor så vi fick rikta in oss på tre städer att se under tiden hon var här.   Wellington M...

Av Kaisa Malin - 12 oktober 2015 03:00


Jag och Kaisa har nu tillfälligt splittat på oss. Hon stannar kvar i Christchurch och kommer jobba i en dryg månad medan jag ska åka upp och möta upp min mamma som kommer på besök i två veckor. Men innan det har jag jobba på ett vandrahem för gratis ...

Ovido - Quiz & Flashcards