Direktlänk till inlägg 29 april 2015

En romantisk tur för två

Av Kaisa Malin - 29 april 2015 12:00

På onsdagar jobbar vi som sagt halvdag på gården och då hinner man med lite kortare hiks (om man inte lägger sig på en kulle eller i sängen, vill säga). Och nu när vi bara är två kvar får vi försöka roa oss själva. Den här veckan var vädret för bra för att spendera inne så vi begav oss till ett kortare spår, endast en timma lång, som ändå skulle ha en del att erbjuda. Inga vurpor eller skavsår (utom kanske i händerna), mycket fotograferande, lite klättrnde och massor med pårlande vatten senare kom vi tillbaka med humöret på topp.


Början av spåret såg ut som alla andra, men vi visste vad som väntade...


Efter att ha gått i ca 30 min var vi framma vi vattenfallet. 


Kanske inte det största vattenfallet men det gav rätt atmosfär.



 


 

Vackert!


 

Sedan följde vi vattnet hela vägen ut till vägen igen.  


 

           

Men innan vi kom ut på vägen kunde vi inte låta bli att klättra lite.


 
 
Ingen bild

Kristina

6 maj 2015 11:03

Det där vill jag oxå göra..

 
Ingen bild

Linda G

24 maj 2015 08:20

Shit vad duktig du är Malin! Tror inte jag hade klarat av att flå ett djur, det lät lite läskigt :S Du var saknad igår, jag hade en stor "inflyttnings" (pga alla möbler jag köpt) och kombinerad födelsedagsfest igår, med 12 gäster! :D Hoppas ni har det bra :-*

 
Ingen bild

Linda G

24 maj 2015 08:20

... nej nu vet jag inte hur jag lyckades, men min kommentar hamnade ju på fel inlägg! Sorry! Ni fattar säkert vilket inlägg den tillhör ;)

 
Ingen bild

Malin

25 maj 2015 06:24

Haha Linda, jo vi förstod det :) Det lät jättekul, hade gärna varit med! Vi ha det bra men börjar lessna lite på att vara på samma ställe. Vi är mer än redo för ett miljöombyte :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaisa Malin - 30 november 2015 07:00

Nu för första gången så har vår reseförsäkring fått en anledning att inte gälla. Vi har varit och äventyrat i en bergsklyfta. Vi vadade, hoppade, simmade, gled på rumpan och firades ned från olika klippor och höjder. Blött blev det och sjukt kul var ...

Av Kaisa Malin - 16 november 2015 06:30

Nytt jobb. Den här gången har vi lyckats hitta ett jobb på en vingård. Innan vi åkte till Nya Zeeland var det ett av våra mål att jobba på en vingård. Då trodde vi kanske att vi skulle jobba med skördandet och att vi skulle få se produktionen och eve...

Av Kaisa Malin - 2 november 2015 05:30


Medan Malin göttade sig med morsan slet en annan hårt :P 12 timmar om dagen 5 dagar i veckan hängde jag på Christchurch gator med massor med mansfolk. Inte det roligaste jag upplevt men fick iaf bra betalt. Om inte annat var jag ju fruktansvärt sny...

Av Kaisa Malin - 26 oktober 2015 03:15

Min kära mamma flög hela vägen till andra sidan jorden för att hälsa på mig. Jag hade gärna visat hela Nya Zeeland men det fanns inte tid för det på två veckor så vi fick rikta in oss på tre städer att se under tiden hon var här.   Wellington M...

Av Kaisa Malin - 12 oktober 2015 03:00


Jag och Kaisa har nu tillfälligt splittat på oss. Hon stannar kvar i Christchurch och kommer jobba i en dryg månad medan jag ska åka upp och möta upp min mamma som kommer på besök i två veckor. Men innan det har jag jobba på ett vandrahem för gratis ...

Ovido - Quiz & Flashcards